Det finns alltid ett intellektuellt förakt

"försök inte - jag läste din blogg innan jag gick till skolan imorse"
fikar med samma kopp påtår efter påtår i timme efter timme med en vän med via sms fast snart är hon här på riktigt.
ska skriva om ett yrke som kanske är det jag ska bli när jag blir stor och kalla det för att plugga
kan inte göra korrekta meningar utan syftningsfel och orkar inte förstå skillnaderna mellan politisk och strukturell intersektionalitet, äter köttbullar och hårda fullkornsmakaroner som luktar pepparkakor för de har legat i en pepparkaksburk innan jag kokade dom i för kort tid
toaletten luktar mögel och mitt rum är en kaosartad garderob
ska sluta spela dataspel och vara duktig
sen ska jag somna med ett leende

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0