regnet talar i nattmössan (fast jag pratar inte strunt)

natten är så ung
ett veck i dalí, ett gammalt slag i huvudet
ett sug efter att fara tillbaka, spontantrippa till storstaden &
njuta av konst, fika, vandra runt i tusen secondhandbutiker
få ont i fötterna tillsammans
och dansa i främmande neonljus
det är vin och sneda vykort på 105:an
lite catwalk och jag känner mig fåfängare än nånsin
fyra hänger i en rödblommig säng med rusiga hjärnor
och pirriga magar
det känns obekant men samtidigt så behagligt
glasen är röda och fingrar trevar över strängar
pratar om homosexuella straighta, det är tydligen det nya
jag vill också vara det - homo och straight på samma gång
att få snutta lite på alla håll
ok, såhär är det
jag, mytarn, henrik och anna sitter och filosoferar,
dricker vin, spelar ukulele, analyserar fotografier och pratade framtidsvisioner
alla förflyttar sig om nätterna, har ingen egen säng
dela nätterna med andra drömmande hjärnor
jag gillar det verkligen
vi ska ta nattbuss till skandiateatern, dansa till amandas tonårskänslor
och SMK's hysteriska toner, våra fötter ska inte må bra
å det känns så fint ikväll
alla vill egentligen ha en dildo
natten är ung, så ung, och jag gillar den redan
ANNA hej - nu talar jag till DIG
trots din bittra attityd igår
din tröga inställning till väderprat
(okej? jag kommer inte på några andra brister?! crazy)
trots detta så gillar jag dig som fan, fy fan vad jag gillar dig jA
nu blir jag känsloladdad på din trasmatta, med lite vin i blodet
men ANNa min fina fina anna, jag tycker om dig så mycket
och är otroligt glad för att få vara i din närvaro
du är fastklistrad i mitt hjärta
för alltid.
"åhh har du bott is stockholm?!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0