Garden state

spenderade dagen med vernissage, rivning, sallad, snetak med regn som ringer längs fönstren, spårvagn genom ljuva livet, soffhäng med INDIEfilm, passar en indietjej som mig, pilla i ett öra, senare snarka i samma öra, film med kannibaler som sjunger, southpark och så, pizzakanter, passionssoda och för somriga kläder för vädret som väntar utanför, spårvagn hemåt medan regnet öser ner utanför, utfrågningar om blygheten och vem vem vem, allt det där jag inte kan sätta finger på och inte vet någonting alls om, eller, kanske lite, någonting måste jag ju veta, vill inte erkänna bara, cykel hem i regnet, våta kläder som kyler ner min kropp och ett öppet fönster som kyler ner mitt rum, mitt fina rum med vykort överallt som jag snart ska lämna, för ett fint rum i ett gammalt hus, med en fin tjej, som är pedantisk och så ibland, vill vara kreativ, vakna varje morgon och spela glada och ledsna toner på ett piano, dricka te ur stora muggar och vandra runt i morgonrock, fotografera och bjuda hema mina fina vänner på kvällarna, spela spel och fin musik, var nogrann och plugga bättre, sitta i ett fönster och titta ut på alla dom som går förbi utanför, fantisera om deras liv, vart de är på väg, vart de varit
.
.
och jag bestämmer rum, gissa vilket jag valde 

Kommentarer
Postat av: evelina

sovrum 2 me tanke på alla garderober kanske ? =)

2010-05-26 @ 22:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0