Hittade en sida jag förträngt som innehöll en massa dikter jag skrivit i min ungdoms dagar, det här är en av alla

Vi bara springer
Och springer
Tillslut ramlar jag med flit
I en lövhög ifrån förra hösten

Jag vill inte springa ifrån
Allt det här
Inte springa ifrån alla fina känslor
Måste stanna i det här ögonblicket

Och jag ligger i den där lövhögen
Och väntar på att du ska ramla i den du också
Men du bara springer och springer
Eller, gör du inte det?

Kanske ligger du precis bredvid mej
Kanske är jag bara alldeles för upptagen av andra tankar att jag inte hör dina andfådda andetag
Jag vill tro att du också valde att stanna

Att vi båda två valde att stanna i nuet
Inte springa vidare in i framtiden
För alltid stanna kvar i nuet
Och bli alldeles smutsiga av löven
Och blöta av snön som smälter under våra kroppar

Sen när det blir sommar
Så lyser solen på oss och vi torkar
Det är bara att vänta
Och orka ut
Alltid orka ut

Och nästa höst
När löven faller
Kan vi precis som igelkottarna
Gräva ner oss under löven
Och sova bort den kalla vintern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0