söttsalt

Steker biffar av ett kilo färs och intalar mig själv att inget farligt kan hända fastän bästföredatumet är tangerat. Sover och sover om nätterna tills jag vaknar i en haldvala mellan sömn och vakenhet och förvirrar mig själv, får uppdrag av kudden och dammet som yr i luften.
Vaknar på riktigt av alarm och tvingar mig upp ur sängen, går bort till skolan och deltar i ett gruppmöte men hör inte riktigt allt. verkar som snoret täpper till överallt, hoppas inte nästa steg är att jag blir blind.
Snor i ögonen är en äcklig syn som jag ser i mitt inre, hoppas jag aldrig behöver se det på riktigt.
Henrik vill läsa om något spännande, men jag gör ju inte så mycket just nu, går till skolan, går hem, läser bloggar, lagar lite mat, skjuter upp städandet.
tråkig rutinvardag.
nu drömmer jag om en överraskning i form av en hosta som ska försvinna och en pontus som skuttar hit och har chuckmaraton med mig.
amen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0