until death comes

minns att en vår, eller var det två vårar i rad, minns inte så bra tydligen.
men vår iallafall
vår på högstadiet
det var nog två vårar i rad
så försökte två av mina vänner ta livet av sig
med piller och sprit
svälj svälj svälj
sen magpumpning och dropp i arm
.
minns två telefonsamtal från sjukhussalar
hej hej
jaha du har försökt dö
vad tusan ska man säga då egentligen?
minns inte vad jag sa
hade inget att kontra med
inga uppmuntrande ord
.
efter vi lagt på
två gånger
från olika sjukhussalar
så tänkte jag på att jag måste lära mig att hålla kontakten
ringa ibland
inte sitta med en telefonlur, en klump i halsen och darrande hand utan våga ringa
visa att jag saknar och bryr mig
.
jag ringde aldrig mer ändå
.
men mina fina själar, jag hoppas ni mår bra ändå
att ni har bättre vänner som hör av sig
och vågar fråga hur ni mår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0