if winter ends

one night to be confused
lyssnar på eva dahlgren, tittar på mig själv, tänker att jag är nog helt okej snygg, medelmåtta inte anskrämligt ful, inte "vi är nästan vackra om man kisar" som min stora hjälte jonas sjunger.
pappa ringde och saknade, jag saknade, han var arg på sig själv för att han är dålig på att ringa, skulle till borgholm och spela, saknar honom, saknar alla, tryggheten i att ligga i mamma och pappas säng på furuvägen och bråka med flisan och kolla på tv medan mamma somnar och pappa och jag skrattar så sängen skakar och mamma blir sur. det saknar jag.
jobbigt att bli stor
jobbigt med såna som frågar om pojkvänner
fråga mig inte om sånt som ger mig prestationsångest
har insett varför jag faller isär
minns förra våren
minns våren innan dess
och innan dess
jobbletandet och nekanden och pengaångest tar knäcken på mig
panikpanikpanik och "ingenting kommer nånsin lösa sig" gånger 100000-känslor
men det gjorde det
det brukar göra det
om inte annat så får jag lyssna på de råd m ger mig

Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

gör det! hur fint som helst! (så söt du är)

2010-03-04 @ 21:01:02
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0