Något slags rekord i avhållsamhet

håller mig ifrån att uppdatera och söka bekräftelse
verka svår och skriva svåra ord.
mitt liv är rätt enformigt just nu, helt okej enform är det kanske, men mestadels camping tills jag kommer hem och somnar i en pöl av mitt eget svett
jag är blek, trots den ständiga solen är jag blek som om det vore vinter
"det känns som det är vinter i hjärtat"
man kan se blodådrorna genom min hud
-
på mitt jobb hängs det upp lappar i duschen, meddelanden som inte går att tyda, och det är inte bara språket som är ett hinder. det har vi konstaterat, det är någon annan förståelse som saknas, vi kan inte kommunicera och förstå varandra alls och det leder till argumentationer, och jag kan inte hålla mig från att skratta åt tokigheten
jag är ju trots allt rätt konflikträdd
den senaste lappen hittades i herrarnas duschrum och med en spretig handstil stod det:
"Please take off your shoes somewhere
i'm sorry it's not cleaned
tusen fötter kan göra misstag
forskare använder råttor för att göra försök och skapa medicin"
-
hur allt med fötterna och råttorna och duschen på campingen hänger ihop är det bara lappskrivaren som förstår skulle jag tro
kanske skriver hon ner det hon tänker
rätt upp och ner
vill dela med sig av sitt huvud, så blir det lite osammanhängande och oförståeligt för utomstående
ungefär som alla inlägg i den här bloggen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0